lördag 25 augusti 2012

Surströmming 2012

Lördag 18 augusti
I lördags samlades vi i Holmträsk för att käka surströmming. Då hann jag också med att träffa Tommy som var hem till Sverige från Australien. Det var en riktigt trevlig kväll.
Eftersom Mannerströms hade fått bäst betyg i Piteå-tidningens test, så ville jag gärna testa den. Så jag köpte med mig en burk från Umeå innan jag åkte norrut. Och jag måste säga att vi nog alla tyckte att den var godast. Vi åt även en burk från Röda Ulven. Till efterrätt tog jag med en rabarber/hallonpaj som är ett recept från Annikas blogg, jag har bara adderat hallon. Gött! =)

Hallon/rabarberpaj & Mannerströms surströmming anno 2012
I väntan på suringarna så åt barnen pizza innan.
Uppdukat bord och tända ljus i den mysiga bagarstugan.
Lollo o Annika rensar strömming.



Mange o Tommy
.... diskuterar kameror.
Tommy & jag
Spelade ett roligt spel, Carcassonne....
... med Ida, Lollo och Philip på kvällskvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar