fredag 21 september 2012

Kladdkaka i micro

Tisdag 18 september
Blev sugen på kladdkaka så jag svängde ihop en smet och startade upp micron. Många som jag pratat med vet tydligen inte om att man kan grädda kladdkaka i micro. Superenkelt! Samma recept, behöver inte bröa formen, och klart på 6-7 min.

Ville testa göra dem i muffinsformar. Gick grymt fort. Klart på bara några minuter. Tyvärr var jag inte beredd på att det skulle gå SÅ snabbt så jag hade dem inne liiiite för länge. Sista smeten hällde jag i en form och strödde sen över hackad vit choklad och hackad dajm. Den vita chokladen gjorde kakan lite väääl söt, och krispigheten i dajmen smälte bort under gräddningen. Nästa gång ska jag testa strö över dajmen precis då man tar ut formen och gräddningen är färdig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar