onsdag 10 oktober 2012

Flanering på stan

Idag kl 14.00 gick jag på massage på Formtoppen. Har haft lite besvär i en axel så jag tyckte jag kunde passa på då jag ändå har kvar klippkort via förra årets friskvårdsbidrag från jobbet. Öm som tusan på vissa ställen, men förhoppningsvis blir det bättre imorn.


Då jag ändå var inne i stan så passade jag på att flanera runt lite. Besökte tre affärer jag aldrig förr varit inne på.
- Frukthörnan, som till skillnad från namnet faktiskt var en liten chokladbutik.
- Hemflit, som är en brodeributik. Med en massa garner som jag tror min mor skulle gilla.
- Comfort möbler, en möbelbutik i fyra plan som hade lite trångt men rätt mycket fint.
Suktar efter en TV-bänk jag såg på Comfort möbler. Blir nog eventuellt den.

Hann även med att gå på några fler affärer. Köpte mig stödstrumpor som jag planerar ha på fullfartstestet på jobbet på fredag. Det brukar bli mycket gå och stå sådana dagar, så jag tänkte lite stöd kanske hjälper mot trötta ben.

Jag provade lite kläder på Fanny.
Gillade den här skinnjackan,
men inget inköp.... än! :)

Så här såg den ut på provdockan.

Har man varit en mer cool person så hade
man kunna köpa den här. Men jag tyckte
den var lite too cool for school.

Den här köpte jag!
Sen byggs det om en hel massa i stan. Här är en bild mitt emot Bibliotekscafét. Vet inte om nya gallerian ska sträcka sig ändå hit, eller om det blir lägenheter.



Köpte även en språkkurs i Ryska med tre CD-skivor. Tänkte jag skulle återuppta det lilla jag lärde mig på 10-poängskursen jag tog på universitetet. Få se om jag minns nåt alls, men jag har iaf hört att det är bra hjärngympa att lära sig nytt språk :)


5 kommentarer:

  1. Fin tröja..den grå du köpte..alltid kul att flanera på stan:):)
    Det faller nog i glömska det man ej kan "använda" sig av..kul se om du kommer ihåg.
    Du får väl kommunisera med din bror..han verkar ha kläm på ryskan..Ha,Ha

    SvaraRadera
  2. Google translate? ;)
    хорошо знать русский для работы

    SvaraRadera