onsdag 7 november 2012

Allhelgona

Åkte 23 mil norrut i helgen och firade Allhelgona i Piteå.
Hälsade på i Holmträsk hos Lollo på fredag kväll. Fick Tacos och sen Marängsviss till efterrätt.


Sixten gillade borrmaskinen han fick låna.

Spelade Triangelspelet & Carcassonne på kvällskvisten.

Smakade säsongens första knäck! :)

Lördag följde jag mor och Kedar på stan. Besökte bland annat nya Åhléns som kommit tillbaka till Piteå.





Helgen innan då mor o Kedar besökte Umeå så rensade vi ur min mors väska på gamla kvitton. Hittade då ett dyrt inköp av mat från Coop Forum i Piteå sedan i somras (juli). Jag kollade igenom vad hon hade köpt och fastnade då på en post på "Active kyckling" á 187 kr * 2 st. Vi förstod inte alls vad det kunde vara som var så dyrt. Jag googlade och fann att det var kattmat!! Eftersom mamma inte har katt så var det ju helt omöjligt att hon köpt det. Detta var alltså en felslagning i kassan..... En felslagning av den större sorten! Så denna lördag gick vi tillbaka med kvittot till Coop och fick faktiskt tillbaka alla pengarna för detta. För dessa pengar gick vi sedan ut och åt lunch på Thai Garden. Det var riktigt god "kattmat" :)


Söndag, på väg tillbaka till Umeå, så stannade jag och hälsade på hos min far. Han hade nu fått ta bort sin "gips-sko" och fått börja stödja på benet. Fortfarande rätt svullet, men det blir bättre. Käkade hamburgerlunch där innan jag körde söderut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar