onsdag 6 mars 2013

Kyrkor, djur & Chinatown

Måndag 4 mars
I måndags tog jag tåget in till stan och flanerade runt. Besökte en stor kyrka mitt i stan. St Pauls Cathedral. Den var fin. Hittade även en mindre kyrka, men den kunde man inte gå in i. Den användes som läslokal för ett av universiteten. Konstigt! I ett köpcentra hittade jag en djuraffär. Där såldes även katter och hundar. Det är man ju inte riktigt van hemifrån.

St Pauls Cathedral
Inne i kyrkan


Cross culture church, som man inte kunde gå in i för att den användes
som läsesal för ett av universiteten.
Stadsbiblioteket för delstaten Victoria

Vad tar ni för valpen där i fönstret?
Runt 6000 kr
På eftermiddan mötte Tommy upp mig på stan efter jobbet och vi gick en sväng på stan. Bland annat genom China Town.

China Town Melbourne


Väldigt skönt sitta ute på kvällarna på terassen. En kväll lyckades jag fånga det här ljusfenomenet med kameran :)

1 kommentar:

  1. Vad var detdär för ljusslang..inte norrsken precis...:)

    SvaraRadera