lördag 23 mars 2013

Lyrebird & Platypus

Kom på att man ju kan lägga upp filmer på Youtube att länka till. Så nu har jag laddat upp två filmer från djurreservatet strax utanför Melbourne som jag besökte. Först filmen på Lyrebird. Fågeln som är en mästare på att härma ljud. Den lyrebird som fanns på Healesville Sanctuary var i sitt ässe då jag var där. Han spelade och härmade en massa ljud. Ni får ha överseende med att filmen är vriden till en början, men jag vrider kameran efter ett tag så det blir rätt väg. Lyssna och njut :)



Sen en film från då de hade matning av Platypus i en bassäng tillsammans med en skötare. Jättelekful liten krabat. Lyssna även till den typiska australiensiska dialekten. Inte alltid så lätt att förstå allt dom säger där Down under. I Brisbane var dialekten ännu värre vilket fick mig att stundvis undra om dom ens pratade engelska :)




4 kommentarer:

  1. Får inte igång filmerna...är nog jag det är fel på....

    SvaraRadera
  2. Det var märkligt! Går det inte bara klicka mitt på filmen, så startar den?

    SvaraRadera
  3. Funkade inte för mig heller första gången... Men nu gick det bra

    SvaraRadera
  4. Det var jag som hade laddat upp på fel sätt på Youtube. Bra att det funkar för alla nu

    SvaraRadera