tisdag 5 mars 2013

Marknad, strand och nöjespark

Söndag 3 mars
I söndags tog jag och Tommy spårvagnen ner till St Kilda för att kolla på marknaden, gå en sväng på stranden och se lite på nöjesparken där Andres jobbat en gång i tiden. Var en varm dag. Jag plockade lite snäckor på stranden. Vi åt lunch på Nandos. Fikade i ett litet fik längs affärsgatan. Sen åkte vi spårvagnen in till stan så Tommy fick visa mig hur man hittar, och var affärerna ligger.







Nöjesparken Tuna Park

Tommy försöker vinna ett par hörlurar,
men ingen lycka denna gång.
Gött!!
Besökte bland annat Federation Square inne i centrala Melbourne.
Det höga blå tornet är Eureka Tower. 300 meter. Högsta taket på skyskrapa
på den södra delen av jordklotet.
På Princes Bridge in mot Melbourne centrum.

2 kommentarer:

  1. Hej Anneli! Vad härligt du verkar ha det! Här hemma är det snöstorm, så passa på och njut av sol och värme. Kul och följa din blogg. Jag träffade en operatör på DO3 igår som heter Kent, han bad mig hälsa så mkt. Kram// Liisa

    SvaraRadera
  2. Haha "Tuna park" det heter ju vårat köpcentrum i E-tuna! :)
    Vilka härliga sommarbilder!! Hoppas du blir brun!

    SvaraRadera