onsdag 20 mars 2013

Sista dagen i Melbourne

Tisdag 19 mars
Sista dagen i Melbourne spenderade jag förmiddagen i solen på terassen och lyckades bränna mig på knäna :) Vid lunch åkte jag spårvagn in till stan och köpte mig lunch på KFC (Kentucky Fried Chicken). Jag ville testa dem eftersom jag aldrig ätit där förr. God wrap och flottig kycklingklubba! Satte mig på en parkbänk vid floden och njöt av ledigheten och sommaren! Kom verkligen in i semestermode och kände hur gött det var att vara ledig!

Lunch vid floden Yarra
Jag har den här vyn som skrivbordsbild på datorn hemma,
så det var lite kul hitta just den vyn i verkligheten.
Efter lunchen gick jag och flanerade runt i den Botaniska trädgården i utkanten av stan. Lite blommor och buskar, men mest träd. Lummigt och fint, men rätt torrt. Fick även se ett par vilda Kookaburror som satt på ett vattenbad. Söta!

Törstiga kookaburror
Mycket olika träd i Botaniska trädgården

Fick även se en svart svan
Service center i Botaniska
I slutet av Botaniska fanns ett krigsmonument. Och själklart många asiater/japaner som tog kort :)
Gigantisk entré fram till monumentet.
På kvällen gick vi ut och käkade pizza på en intilliggande liten krog. Mysigt. Satt och pratade om vad jag hunnit och vad jag inte hunnit se. Insåg att jag ännu inte sett någon possum. På väg från krogen gick vi förbi några hus och vad jag först trodde var ett par katter visade sig vara just possums! Passande! De var små söta lustiga små djur som tydligen klättrar via elledningar.

Andres och Tommy på pizzakrogen. Sista natten med gänget!



Possums på väggen. Tyckte de var som en blandning mellan katt och koala :)

1 kommentar:

  1. Tiden går fort när man har roligt. Ha en skön hemresa... Och du kan ju faktiskt besöka Australien igen nån gång för att se allt du inte hann med den här gången

    SvaraRadera