torsdag 7 mars 2013

Spårvagn, tåg och dumplings

Tisdag 5 mars
Det blir lite hattande fram och tillbaka mellan olika datum, men jag hoppas ni hänger med :) Tisdag eftermiddag solade jag på terassen på förmiddan och åkte in till stan på eftermiddag. Var så uppvärmd efter jag solat, att det var plågsamt gå på stan efteråt. Åkte dessutom Tram (spårvagn) in till stan, och de har ingen klimatanläggning. Grymt varmt! Har lärt mig det är bättre åka tåget. Där är det svalt och skönt!

Spårvagnar som kallas Tram. Här från Melbourne central station.
Bättre åka Tåg som har AC. Bilden är tagen på "hemmastationen" Balaclava.

På kvällen gick vi käkade på chinatown. Finns många asiatiska restauranger i Melbourne. Troligtvis pga stor efterfrågan, för det finns många asiater här.

I väntan på maten på en restaurang i China town.
Märk väl drickan Solo, som jag suktat efter få prova sen jag såg den på planet till Melbourne.
Den var läskande o god med smak av citron.
Till förrätt åt vi Buns, en form av fyllda degknyten.
Sen åt vi dumplings som är väldigt populärt här.
Helt okej, men jag blev väl ingen fantast direkt :)
Så här kan skyltdockorna se ut här :)

5 kommentarer:

  1. Tack för vykortet...fick det idag med posten:):)

    SvaraRadera
  2. Du menar att dom har skyltdockor som är röda?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte mest att de inte hade nåt huvud

      Radera
  3. Kul att du uppdaterar med mkt bilder! Verkar som en toppenresa!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. ;-)
    Men dom har hals så det räcker

    SvaraRadera