lördag 23 mars 2013

Tullamarine, Changi, Heathrow och övervikt

Onsdag 20 mars
I onsdags styrde jag så kosan tillbaka hemåt till Sverige, med en grym övervikt på resväskan. 28 kg! Försökte packa över lite tunga grejer till handbagaget, men den väskan var så liten så det gjorde nästan ingen skillnad. Så jag var beredd på böter vid incheckningen..... men ingen sa nåt. Varken i Melbourne eller på Arlanda klagade dem. Tuuuur!!


Resan gick bra. Sov dock inte speciellt mycket. Cirka 4 timmars sömn. Helt omöjligt sova sittande. Fick dessutom tillbaka rinnsnuvan och hostan direkt jag satte mig på planet. Så jag hann snyta upp ett antal packe med näsdukar. Quantas flygbolag var bra, men jag tycker nog Singapore kändes lite lyxigare. Var till exempel plastbestick på Qantas och inga varma handdukar. Men det var god mat och mycket snacks.

Tullamarine, flygplatsen i Melbourne.
Inne i flygplanet på Qantas
Middag nummer 1 mellan Melbourne o Singapore. Lamm o en smaskig chokladmousse till efterrätt.
Mangoglass till efterrätt
Kvällsmål en varm pizza. Måste dock varit rätt trött
för jag minns inte hur chokladbiten smakade.

Menyn låter ju rätt flashig!
Jag valde bräserat fläsk till middag nr 2, mellan Singapore o London.
Fick en snackspåse innan det var dags att sova.
"Kakorna" Oat Almond var rätt goda!
Äggröra till frukost.
Framme i London var jag tvungen byta terminal från nummer 3 till nummer 5. Då fick man åka buss mellan. Och det var grymt långt mellan. Jag skulle gissa på 5-7 km, för vi åkte rätt länge. Hann gå lite i affärer i terminalen innan nästa flyg med British airways upp till Stockholm. Men British airways ger jag inte speciellt högt betyg. Kändes som ett uråldrigt gammalt SAS-plan från 80-talet. Men fick iaf en croissant och en kopp te på planet.

Harrods på Heathrow Terminal 5.
Ett lustigt fik med giraffer.
Var sen en vänta 4 timmar på Arlanda på planet upp till Umeå. Hann käka mig en lasagne-lunch och en kopp Cappuccino. Alla plan på hela resan gick på utsatt tid och inget har varit försenat. Har funkat jättebra. Till och med taxin i Umeå stod redo då jag kom fram. Hemma cirka 16.20. Skapligt trött. Så efter lite mat och en dusch hoppade jag i säng kl 18.00. Vaknade dock pigg kl 03.00, rätt jetlaggad! Men efter lite tv och en macka lyckades jag somna om kl 06.00.

Lunch på arlanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar