måndag 27 maj 2013

Eurovision 2013 Semi

Här kommer några bilder från Eurovisionkvällen i Malmö, torsdag 16 maj. Vi startade kvällen med champagne på hotellrummet. Sen gick vi ner till Lilla Torg i centrala Malmö och åt middag på en uteservering. Testade grillad tonfisk för första gången..... Passande va!?..... TON-fisk! Haha :D

Skål!!
Lilla torg med alla uteserveringar
Tonfisk!
Inte så imponerad av smaken, men kul att testa.

Efter middagen gick vi ner till Centralstationen och tog tåget  två hållplatser bort till Hyllie och Malmö Arena. Mycket folk och härlig stämning utanför arenan. Spelades musik och allmänt glatt bland alla som väntade. Inget bråk utan alla var bara glada, dansade, sjöng och det gjordes intervjuer från tidningar till höger och vänster.

Utsmyckning med discoboll och jättefjäril på Centralstationen.
Framme vid Malmö Arena

Då jag bokade biljetterna för flera månader sedan så visste jag inte var vi skulle få sitta. Man får ju bara "bästa ledig platser" och sen har man ingen större aning var det är, annat än vilken sektion. Men jag måste säga att vi fick toppenplatser. Hela golvet var ståplatser, så där hade jag inte velat stå hela kvällen. Så av samtliga sittplatser tycker jag absolut att vi fick så nära och så bra platser som det bara gick. Helnöjda!

Arenan håller på att fyllas med folk
Vi var helnöjda med våra toppenplatser

Publikuppvärmning med forna Eurovisionlåtar. Tjejen som sjöng hade grymt bra röst.
Henrik von Zweigbergk dansade igång publiken just innan sändning.
Coolt med alla blinkande armband. Jag lyckade roffa åt mig 2 st armband :)
Azerbaijans bidrag var effektfullt.

Roligt se alla kameramän in action. Islands bidrag.
Entusiaster från Albanien några rader nedanför oss.
Elgitarr med fyrverkeri
Petra Mede läser i sina kort strax innan hon skulle in i bild igen.
Mellanakten Agnes sjöng helt fantastiskt live.
Alla semifinalvinnarna tar emot folkets jubel på scenen.
På väg ut efter sändningen slutat så hittade vi den allra första ESC-vinnaren ute i foajén. Lys Assia som vann för Schweiz 1956. Många hängivna Eurovisionfans som ville ta kort tillsammans med henne. På det stora hela, en väldigt lyckad kväll!

Lys Assia med många Eurovisionfans som flockas.

1 kommentar:

  1. Fina "Flickor"..Kul att se alla korten..:):)

    SvaraRadera