onsdag 22 maj 2013

Malmöresan

Nu kommer så äntligen några bilder från den fantastiska semestern i södra Sverige förra veckan. Rätt mysigt att åka tåg, om än vi nu råkade ut förseningar på nervägen.


Väl framme i Malmö så gick vi direkt ut och åt på Lilla Torg. Jättebra att ha med sig Susanne som bott i Malmö och hittade väldigt bra. Dessutom väldigt trevligt sällskap :)
Tog inte många minuter innan jag sett 3 st Eurovision Song Contest-kändisar. På samma restaurang som vi åt (Stakehouse) såg vi både Marija som vann ESC 2007 för Serbien med "Molitva". Sen satte sig årests delegation från Ukraina bredvid vårat bord. Jag kände igen sångerskan Zlata direkt, men jag fick fundera ett tag innan jag kom på vilket land hon "tillhörde" :) Sen lyckades vi även pricka in att första ESC-vinnare Lys Assia promenerade förbi vårat bord.

Åt god mat och promenerade sedan bort till Gustav Adolfs torg för att besöka Eurovision Village, där "The big 5" uppträdde på kvällen. Så då fick vi se de gamla godingarna Cascada och Bonnie Tyler. Cascada började med att riva av klassikern "Evacuate the Dancefloor". Bra tryck både från scen och publik. Bonnie däremot körde bara låten från årets ESC. Lät inte lika bra, men coolt att sett henne. Lyckades även se Andreas Lundstedt i en glasbur på torget där de efteråt gjorde intervjuer med artisterna.

Susannes mat
Min fläskfilé
Cascada var riktigt bra
Bonnie Tyler
Bra med folk på Gustav Adolfs torg, Malmö.
Andreas Lundstedt + nån musikreporter i glasbur på torget.


1 kommentar:

  1. Fina kläder...o,god mat såg det ut att vara..:)

    SvaraRadera