tisdag 11 juni 2013

Vår Köpenhamn 2013

Vääääldigt sent om sider ville jag bara lägga upp några bilder från då våren kom till Köpenhamn. Dagen efter jag och Susanne sett Eurovision i Malmö, 17 maj på Norges nationaldag, så tog vi tåget via Öresundsbron över till Danmark och strosade runt i Köpenhamn. Väldigt solig, varm och fin dag där vi gick omkring i affärer samt åt lunch ute vid vattnet i Nyhavn. Mycket mysigt måste jag säga.

Jag på ett torg i Köpenhamn
I Danmark var dom bättre än oss att putsa upp fasader istället för den tråkiga, ärgade grönfärgen.
Gillade väggen dom gjort med cykelkonst inne i den här klädbutiken.
Susanne äääälskar väskor!
Beslutsångest? :)
Väldigt många av dessa vitblommande träd både i Sverige o Danmark.
Vi kom fram till att det måste vara äppelträd... eller?
Ännu ett torg i huvudstaden.
Mycket folk i rörelse överallt, och till och med Norska flaggor här och där.
Susanne brevid världens längsta man!

Tillslut hittade vi Nyhavn där vi åt lunch på en av uteserveringarna.
Jag provade 3 sorters Smörrebröd. Inte jättemärkvärdigt, men kul att testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar