söndag 11 maj 2014

Alcudia

Lindbäcksklanen ville åka till norra delen av ön och visa var dom bodde första året på Mallorca, samt hälsa på den lekledare de fick bäst kontakt med det året. En norsk tjej som heter Elisabeth. Hon bröt dock inget alls på norska utan pratade helsvenska, med möjligtvis en liten brytning mot värmländska.

Avståndet upp till Alcudia är ca 6 mil, men innan vi hade tjorvat färdigt så hade vi nog kört det dubbla...! Hamnade fel på vägen upp eftersom det var skyltat som krattor. Hamnade i  hamnområdet, vilket min bror också befarade innan att vi skulle göra. I en rondell på väg ut ur hamnområdet gick våra vägar dock isär. Eva lyckades hitta en väg rätt medan vi i våran bil tog en omväg på säkert 4 extra mil innan vi hittade rätt..... med en grymt irriterad bror vid min sida.... ;) Men vad vet jag. Jag har aldrig varit här förr.

På vägen hem tror jag också att vi tyvärr lyckades ta en onödig omväg för det tog dubbelt så lång tid hem. Men, men. Kul se lite andra vyer.Köra ute på åkrar. Se får. Möta cyklister i trånga gränder. Och till sist missa avfarten på motorvägen.....!!! Det var det absolut värsta. Försökte blinka min väg in i filen men åkte på stora utskällningen av tuta från bakomvarande bilar. Så det var bara gasa sig vidare in i totalkaoset inne i Palma city. Ingen som visste var vi skulle hamna, men tillslut kände Stefan igen sig så vi hittade hem. Grymt nervöst för en tösa-chaufför från norrland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar