torsdag 8 maj 2014

Anlänt till Mallorca

Anlände så på Mallorca tisdag eftermiddag. Lämnade nattemperatur i Umeå på -5 grader för sydligare breddgrader med ankomsttemperatur på ca +26. Inga förseningar eller annat mankemang. Gick bra. Insåg från flygplansfönstret att det är en väldigt kuperad liten ö.


Blev mött av min kära bror på flygplatsen där vi hämtade ut en hyrbil även till mig. Så vi ska kunna åka gemensamt allihopa då vi ska på utflykter. För jag ryms inte i deras bil. Väldigt spännande och nervöst  ut på 4-filig motorväg genom huvudstaden Palma de Majorca. Men jag lyckades hålla mig tätt bakom min bror och hittade fram även jag.

Efter jag kastat in väskorna på mitt rum (uppgraderat rum...!) så tog vi bilarna ut till ett köpcenter Porto Pi 1,5 mil in mot centrum. Där fanns Johns favoritaffär Disney-store.


Käkade på McDonalds och sen susade vi tillbaka till hotellet och såg på Eurovision Song Contest. Försökte förtvivlat avlägga röster på Sanna både via sms och telefon men tyvärr lyckades vi inte ta oss fram. Vette tusan vad vi gjorde för fel. Måste klura på detta inför lördagens final.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar